tittaintilleva

Firad och utställd

Publicerad 2013-04-03 17:21:00 i Allmänt

Bjuden på resa till London på min 60-årsdag.
 



Trots influensa och ett mycket kallt och regnigt väder hade jag och M några fina dagar. Här på Afternoon tea.
 
Ett modernt ställe som heter Bea´s of Bloomsburys med häftiga dekorationer i taket.
 
 
 










 
Vi bodde så bra nära London Bridge och Borough Market på London Bridge hotel.
 
På Borough Market fanns det lyxig mat och sånt som är för tungt när man flyger Ryanair.
 
Vi såg Roy Lichtenstein på Tate Modern.
 
Det var intressant att se en stor retrospektiv utställning. Man känner igen stilen fast det för mig var en del okända tekniker.
 

Shopping i snöblåst.
 
Jag ville så gärna se varuhuset från TV-serien.
 

Exteriört var det tidstypiskt men interiört ett modernt varuhus.
 
M orkade mer än mig men jag hittade en sittplats att studera kommersen ifrån.
 
Utomhusaktiviteter var inte att tänka på i mitt tillstånd och på grund av vädret.
 
Men ett foto på House of Parlament blev det i alla fall.
 
In på museum var vad som gällde. Här på designmuséet Viktoria & Albert.
 
Tänk om man hittade en sån här servis på loppis.
 
Intressant var också att se montrarna med modehistoria.
 
Ingen shopping på Liberty men roligt att gå in och titta. Interiört var detta varuhus intakt från tiden med gamla knarrande trägolv.
 
Väl hemma igen var det påsk och både B och jag fick använda den till att kurera oss och att vara kattvakt till lilla söta Våfflan.
 
Hon är än så länge innekatt men tittar förundrat på världen utanför som hon ännu inte törs beträda.
 
Jag deltar på vårutställningen på Abrahamsgården i Norberg med Hippotigris I.
 
Hippotigris II.
 
Hippotigris III i tekniken nålfiltad ull.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Rose-Marie

Publicerad 2013-04-03 22:48:26

OH vad fina!

Postat av: Lena Lindstedt

Publicerad 2013-04-04 08:24:08

Snygga zebror! Du har verkligen utvecklat nålfiltningen till max!

Postat av: Marit

Publicerad 2013-04-04 11:33:59

Såg dina alster på vårsalongen på långfredagen! Vackert! Och Grattis!!!!!! önskar Marit

Postat av: nils

Publicerad 2013-04-07 14:08:54

bra bilder var är våren 3 veckor sen
enligt bondepraktikan är varje dag som våren är sen motsvaras av att skörden
blir en vecka försenad

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela