tittaintilleva

Att födas

Publicerad 2011-08-14 23:32:30 i Allmänt


Jag har ont om hönor som lägger ägg och har tvingats ta fram kläckaren.


Spännande att se hur ett ägg efter 21 dagar blir en liten kyckling. I kläckaren kan man följa hur den lilla kycklingen tar sig ut ur skalet när den är färdig.


Lite otäckt ser det kanske ut.


Men efter en dag är de söta små dunbollar och transporteras ut i hönshuset.


Där har jag som tur är två hönsmammor som tar över skötseln.


Mina blomval i år har varit ett försök i vitt och rött. Här lejongap och vitpytta(som har blivit nysört)


Ricin och vitpytta.


Browallia (om det finns vita) och petunia.


Hibiskus.


En lilja och ulleterneller.


Den vita liljan och den röda keramikblomman.



En fylld stockros.


Blomman för dagen strävar upp på bågen av armeringsjärn.


En ljuv läkemalva.


I växthuset trängs gurkor,


tomater


och melon. Inte säker på att den hinner bli klar.


I trädgårdslandet växer det så det knakar. Löken som jag skördade idag.


Kålrabbi.


Purjolök.


Fänkål.


Zucciniblomma.


Jordärtskocka.


Välkommen in i vårt nya tält. Två rum och kök.


Bukett att glädjas åt.


För mångs år sedan hade vi busiga rävungar runt huset och de tog en av mina nyinköpta träskor. Vi letade överallt utan att finna den. I år hittade B den när han plockade kantareller långt från huset.


Fjärillar trängs på den röda solhatten.


Humlorna jobbar på i stormhatten.


Nedre delen av dammen under konstruktion.


30 ägg har hitills blivit 21 kycklingar.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela