tittaintilleva

Sorgsen

Publicerad 2010-09-22 08:51:51 i Allmänt


Över att svenska folket röstade så fel. Jag tror inte man vet att detta betyder att all obligatorisk kultur försvinner från gymnasieskolan. Nu blir det finkulturen som gäller. Vad då bigg deal tycker ni kanske. Min fasta övertygelse är att kultur gör människor flerspråkiga och mer vidsynta. Den man sjungit tillsammans med ser man inte ner på. Med bilder kan man kommunicera utan att tala samma språk.


Min Primula som jag köpte i våras och ställde i köksfönstret och sen satt ut i rabatten och som blommade en andra gång i somras och nu blommar en tredje gång ger mig hopp. Kanske kan vi komma igen likt Primulan fast kultur som gäller alla är nedslagen just nu.


På begäran kommer en bild på vårt "lilla huset" som nu står helt klart med nymålade möbler i matchande färg.


Jag kan inte fatta att det snart ska vara svinkallt och vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela