tittaintilleva

Den första trumpeten och besök i Karlskrona

Publicerad 2010-09-14 16:43:20 i Allmänt


Den första trumpeten slog ut den 9 september. Sent tycker jag och nästan alla blad har blivit gula och ramlat av. Jag undrar vad jag gjort för fel. Ser ingen ohyra och har givit gödsel.

.

Har i helgen besökt dottern i Karlskrona. Vacker stad och vackert sommarväder.



.
Köpte en stor plattfisk som vi festade på när vi var ute på en morgonpromenad. Tänk att kunna köpa färsk fisk mitt i stan.

.

Staden består till viss del av öar och holmar. På en fanns ett mycket vackert kolloniområde.


.
På torget står en fiskarmadam.


.
På loppis/antikaffär såg jag mormors vardagtallrikar Kryss från Gustavsberg.


Dottern hyr ett gammalt hus mitt i centrum med några vänner. Fint renoverat med en modern tillbyggnad.


Det är väldigt fint i Karlskrona.

Kommentarer

Postat av: Rigmor

Publicerad 2010-09-14 20:52:41

Väldigt fint!

Postat av: Monica Ekvall

Publicerad 2010-09-15 09:53:19

Håller med dig, Karlskrona är en väldigt vacker stad. Du har ju lyckats ta fina bilder där också.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela