tittaintilleva

Tittaintilleva är i Köpenhamn

Publicerad 2010-08-02 22:13:39 i Allmänt


Bosse och jag är i Köpenhamn och hälsar på dotter Matilda. Utsikten över Köpenhamn uppe från Rundetaarn är storslagen.



I Bottaniska trädgården såg vi en buske med väldigt speciella blommor. Sammetshortensia heter den berättade Caroline.





En stor skål flöt omkring i dammen. En sån vill jag göra.



Undersökte den närmare. Den är gjord av glasfiber med inbakade löv. Skulle passa i vår damm.



Såg en utställning med Tingatingamålare från Tanzania. Intressant eftersom jag köpt några målningar när jag varit i Dar es Salaam.

Kommentarer

Postat av: C

Publicerad 2010-08-07 14:35:16

Hej igen! Det är en sammetshortensia. Dem trivs i helskugga om jag har förstått det rätt. Jättefina!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela